Jest nam miło poinformować , że nasza szkoła bierze udział w programie Laboratoria Przyszłości.
Celem inicjatywy jest wsparcie szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach Programu otrzymaliśmy wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego, które będzie bardzo pomocne w kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Za otrzymane środki zakupiono:
- Drukarkę 3D
- Sygnis Edu Lab 3D
- BeCreo – zestaw z mikrokontrolerem
- Statyw do aparatu i kamery
- Zestaw oświetleniowy Lampa SOFTBOX ze statywem i żarówką
- Mikrofon kierunkowy Saramonic Vmin-mini
- Mikroport Saramonic Blink 500 B1
- Gimbal do aparatów i smartfonów
- Laptop Acer TravelMate
- Aparat fotograficzny Canon
- Stację lutowniczą HOT AIR z grotem
- Pakiet filamentów Sygnis Edu Lab 3D
- Zestaw badawczy 3
- Mini mikroskop
- Stół T pochyły
- T krzesło z regulacją wysokości
- Stację pogody
- Taker i zszywki do takera
- LEGO Education BricQ Motion Essential Set
- Zestaw klocków konstrukcyjnych
- Apteczkę szkolną
- Lupy
- Zestaw z mikrofonem nagłownym Vonyx
- Głośniki stereo Logitech Z130
- Listwę antyprzepięciową 4GN
- Termometr zaookienny
- Termometry laboratoryjne
- Pistolety do kleju: 7 mm i 11 mm
- Sztyfty do pistoletów do kleju
- Planszę dydaktyczną – jednostki miar
- Eksperymenty – obwód prądu
Nowoczesny sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości pozwoli uatrakcyjnić zajęcia w naszej szkole oraz pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach obowiązkowych lekcji, lecz również w ramach zajęć pozalekcyjnych i innych form rozwijania umiejętności.