Rekrutacja Gimnazjum
REGULAMIN REKRUTACJI
DO I KLASY GIMNAZJUM
IM. BŁ. KAROLINY KÓZKÓWNY
W ROZDZIELU
NA ROK SZKOLNY 2015/ 16
przygotowane w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie
ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. Z 2014 r. poz. 7).
§ 1
1. Rekrutacją objęte są dzieci z rocznika 2002 na wniosek rodziców/ opiekunów prawnych.
2. Postępowanie rekrutacyjne odbywa się w oparciu o kryteria ustalone przez dyrektora gimnazjum.
3. Terminy postępowania rekrutacyjnego określa Małopolski Kurator Oświaty.
4. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora gimnazjum.
§ 2
Kryteria postępowania rekrutacyjnego do gimnazjum.
Laureaci lub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureaci konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z art. 22 ust. 2 pkt 8 ustawy o systemie oświaty są przyjmowani w pierwszej kolejności do gimnazjum.
§ 3
Kandydaci zamieszkali poza obwodem mogą być przyjęci do klasy pierwszej gimnazjum po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dane gimnazjum dysponuje nadal wolnymi miejscami. W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane są następujące kryteria:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Każde kryterium wymienione wyżej ma wartość 1 punktu.
§ 4
Jeżeli kandydaci uzyskali na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego jednakową ilość punktów a gimnazjum nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się drugi etap postępowania rekrutacyjnego w którym brane są pod uwagę następujące kryteria z określoną ilością punktów:
1. ukończenie przez kandydata szkoły podstawowej w tej miejscowości 5 punktów
2. dochód na osobę w rodzinie kandydata. Punkty otrzymuje kandydat, w którego rodzinie dochód na osobę jest niższy od kwoty, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1456, 162 i 1650). Jeżeli dochód na osobę zawiera się w granicach mniej niż 50% kwoty wyżej powołanej ustawy, kandydat otrzymuje 5 punktów, jeżeli w granicach 50 – 60% – 4 punkty, jeżeli w granicach 70 – 80% – 3 punkty, natomiast przy dochodzie na osobę w granicach 90 – 100% – 2 punkty. Wskaźnik procentowy, po obliczeniu zaokrągla się do dziesiątek.
3. wyniki sprawdzianu w szkole podstawowej (zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach sprawdzianu), wyrażone w skali punktowej dla zadań z następujących części:
a) humanistycznej,
b) matematyczno – przyrodniczej
– maksymalnie 40 punktów, przy przeliczaniu według zasady, iż z puli 40 punktów każdego zakresu jeden punkt odpowiada 0,5 punktu w rekrutacji.
4. oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej z języka polskiego, historii, matematyki i przyrody. Przy ustalaniu liczby punktów za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej stosuje się następujące przeliczenia:
a) celujący – 6 punktów,
b) bardzo dobry – 5 punktów,
c) dobry – 4 punkty,
d) dostateczny – 3 punkty,
e) dopuszczający – 2 punkty.
5. szczególne osiągnięcia ucznia – maksymalnie 10 punktów w tym:
a) ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 5 punktów,
b) za udział w konkursach organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty w tym:
a. finalista wojewódzki konkursu o zasięgu pondwojewódzkim – 4 punkty,
b. finalista wojewódzki konkursu o zasięgu wojewódzkim – 3 punkty,
c. finalista rejonowy konkursu o zasięgu pondwojewódzkim – 2 punkty,
d. finalista rejonowy konkursu o zasięgu wojewódzkim – 1 punkt,
c) za osiągnięcia wpisane na świadectwie do 6 pkt. w tym:
– osiągnięcia sportowe;
a) II-III miejsce w powiecie 1 punkt,
b) I miejsce w powiecie lub udział w etapie wojewódzkim 2 punkty,
c) I – III miejsce w województwie lub udział w etapie ogólnopolskim 3 punkty,
d) II – III miejsce w etapie ogólnopolskim 4 punkty,
f) I miejsce w etapie ogólnopolskim 5 punktów,
g) reprezentowanie Polski w zawodach w których biorą udział reprezentacje narodowe 6 punktów,
-osiągnięcia artystyczne;
a) II-III miejsce w powiecie 1 punkt,
b) I miejsce w powiecie lub laureat konkursu powiatowego 2 punkty,
c) I – III miejsce lub laureat konkursu wojewódzkiego 3 punkty,
d) II – III miejsce lub finalista etapu ogólnopolskiego 4 punkty,
f) I miejsce lub laureat etapu ogólnopolskiego 5 punktów,
g) reprezentowanie Polski w konkursach w których biorą udział reprezentacje narodowe 6 punktów.
-szczególne osiągnięcia w konkursach organizowanych przez inne podmioty działające na terenie szkoły, niewymienionych w decyzji MKO;
a) I- III miejsce w powiecie lub laureat konkursu powiatowego 1 punkt
b) I – III miejsce lub laureat konkursu wojewódzkiego 3 punkty
c) I- III miejsce lub laureat etapu ogólnopolskiego 5 punktów
-osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi (wolontariat, pożytek publiczny)
– maksymalnie 3 punkty,-osiągnięcia w aktywności na rzecz środowiska szkolnego – 1 punkt.
§ 5
W drugim etapie rekrutacji kryteria określone w punktach 3, 4 i 5 są stosowane
w przypadku, gdy kryteria 1 i 2 nie rozstrzygają wyniku rekrutacji.
§ 7
Wymagane dokumenty
W przypadku ucznia zamieszkałego w obwodzie gimnazjum:
1. Zgłoszenie rodziców ucznia według wzoru określonego w załączniku nr 1.
2. Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o szczegółowych wynikach sprawdzianu w klasie VI – do wglądu.
3. Uznane przez rodzica za istotne dane o stanie zdrowia dziecka.
W przypadku kandydata zamieszkałego poza obwodem gimnazjum:
1. Wniosek rodziców ucznia według wzoru określonego w załączniku nr 2
2. Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o szczegółowych wynikach sprawdzianu w klasie VI – do wglądu.
3. Dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, o których mowa w § 4 decyzji;
a) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (rodzina wychowująca troje i więcej dzieci)
b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności.
c) prawomocny wyrok sądu orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu, oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem
d) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą
f) oświadczenie o dochodzie na osobę obliczonym z 3 miesięcy wybranych spośród ostatnich 6 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku. Dochód ten rozumie się jako ten, o którym mowa w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych ( Dz. U. z 2012 r. poz.361, z późn. zm.)
g) zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty olimpiad lub konkursów przedmiotowych, o których mowa w §1 decyzji.
4. Uznane przez rodzica za istotne dane o stanie zdrowia dziecka.
§ 8
Terminy rekrutacji
Od 3 marca do 22 czerwca 2015 r. – składanie dokumentów (zgłoszenie i wniosek).
Od 28 czerwca do 2 lipca 2015 r. – przedkładanie oryginałów świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o wynikach sprawdzianu.
7 lipca 2015 r. godz. 13.00 – podanie wyników postępowania kwalifikacyjnego do publicznej wiadomości w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
Do 9 lipca 2015 r. – potwierdzanie woli podjęcia nauki w danej szkole przez kandydatów umieszczonych na listach zakwalifikowanych do przyjęcia, poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginału zaświadczenia o wynikach sprawdzianu w klasie szóstej.
10 lipca 2015 r. godz. 13.00 – podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
Do 27 sierpnia 2015 r. – postępowanie uzupełniające.
Absolwenci 2013/2014
Absolwenci 2013/2014
Wychowawca: mgr Agnieszka Słowiak
Karolina Augustyn
Gabriela Dudek
Beata Guzik
Marzena Konopka
Dawid Nowak
Jędrzej Orzeł
Jakub Pławecki
Mateusz Pławecki
Mirosław Pławecki
Natalia Pytel
Aleksandra Sroka
Norbert Szewczyk
Patryk Szewczyk
Ewa Waligóra
Magdalena Woźniak
Wojciech Zapiór
Absolwenci 2012/2013
Absolwenci 2012/2013
Wychowawca: mgr inż. Barbara Fąfara – Krawczyk
Karol Kmiecik
Dominika Krawczyk
Kasia Kukla
Marcin Nowak
Filip Nóżkiewicz
Piotrek Odroniec
Marcin Pławecki
Paweł Pławecki
Tomek Pławecki
Patrycja Pytel
Kasia Sajdak
Krystian Sikoń
Bartek Wolak
Natalia Wolak
Hubert Zelek
Mirek Zelek
Absolwenci 2010/2011
‚Absolwenci 2010/2011’ Wychowawca: mgr Bernadeta Gołąb
Grzegorz Frączek
Kamil Kępa
Natalia Krawczyk
Anna Matras
Grzegorz Nowak
Marcin Odroniec
Mateusz Paruch
Monika Pławecka
Dawid Pławecki
Beata Sajdak
Jakub Szewczyk
Maciej Waligóra
Michał Waligóra
Klaudia Wolak
Iwona Zelek
Marcin Zelek
Absolwenci 2009/2010
‚Absolwenci 2009/2010’ Wychowawca: Roman Nóżkiewicz
Dominika Chrobak
Agnieszka Dudek
Joanna Janiczek
Justyna Janiczek
Iwona Kukla
Kamil Matras
Tomasz Orzeł
Anna Parowska
Dominik Pławecki
Kinga Pławecka
Dariusz Sajdak
Ewa Stachoń
Ela Szewczyk
Maria Wiśniowska
Sabina Wiśniowska
Iwona Włosińska
Patryk Wolak
Mateusz Wójcik
Edyta Zbyrowska
Paweł Zelek
Absolwenci 2014/2015
Wychowawczyni: mgr Lidia Szkodny
Mateusz Adamczyk
Dariusz Augustyn
Maciej Dudek
Bartłomiej Jędrzejek
Ewa Kukla
Angelika Paruch
Marcelina Pławecka
Patrycja Pławecka
Maciej Pławecka
Karolina Tracz
Agnieszka Waligóra
Patrycja Wolak
Absolwenci 2008/2009
Absolwenci 2008/2009
Wychowawca :
Uczniowie :
Faron Agnieszka
Jedrzejek Kinga
Kepa Paulina
Klimek Natalia
Odroniec Aneta
Paruch Anna
Sajdak Krzysztof
Szewczyk Gabriela
Szewczyk Kamil
Waligóra Justyna
Wasik Krzysztof
Wolak Sylwia
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2011/12
Uroczyste zakończenie roku szkolnego odbędzie się w Zespole Szkół w Rozdzielu na sali gimnastycznej 29 czerwca (piątek) o godzinie 8.30. Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów wraz z Rodzicami. O godz. 11.00 odbędzie się Msza święta w kościele parafialnym w Żegocinie.
DOWÓZ UCZNIÓW NA MSZĘ śWIĘT¡ KOŃCZ¡C¡ ROK SZKOLNY 2011/12 (DWA KURSY):
– godz. 10.10 – pierwszy kurs z Zespołu Szkół w Rozdzielu z uczniami z klas młodszych
– godz. 10.25 – drugi kurs z Zespołu Szkół w Rozdzielu z uczniami klas starszych
KURS POWROTNY PO MSZY śWIĘTEJ OKO£O GODZINY 12.00 W KOLEJNOśCI:
1. Publiczna Szkoła Podstawowa w Bytomsku
2. Zespół Szkół w Rozdzielu
3. Publiczna Szkoła Podstawowa w Żegocinie (Bełdno)
Zebranie z rodzicami dzieci sześcioletnich
W dniu 17.04.2013 r. odbyło się zebranie z rodzicami dzieci sześcioletnich w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół w Rozdzielu
Tematyka zebrania obejmowała: (więcej…)