Home » strona główna » Wizyta w stolicy

Wizyta w stolicy

Dnia 11 czerwca 2018 r. we wczesnych godzinach rannych 49-osobowa grupa uczniów IV, V, VI i VII klasy szkoły podstawowej oraz II i III gimnazjum wraz z opiekunami  rozpoczęła dwudniową wycieczkę, której celem była zwiedzenie stolicy Polski- Warszawy.

Po siedmiogodzinnej podróży, w samo południe, dotarliśmy na miejsce i spotkaliśmy się z  przewodnikiem, pod którego opieką zwiedzaliśmy: wybudowany w stylu klasycystycznym Belweder, magiczne Łazienki Królewskie, czyli letnią rezydencję króla Stanisława Augusta, gdzie urzekły nas Pałac na Wyspie, Świątynia Egipska czy Biały Domek. Mogliśmy także zobaczyć niedawno wybudowany Stadion Narodowy oraz Pomnik Małego Powstańca upamiętniający dzieci walczące w powstaniu warszawskim. Następnie udaliśmy się na wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO – Stare Miasto, gdzie zobaczyliśmy: Pałac Prezydencki, Kolumnę Zygmunta i Barbakan. Aż trudno uwierzyć, że Stare Miasto w czasie II wojny światowej zostało kompletnie zniszczone! Zaangażowanie mieszkańców w odbudowę pozwoliło kolejnym pokoleniom i nam podziwiać to niesamowite miejsce. Na koniec pierwszego dnia wycieczki udaliśmy się na Plac Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza i pomnik upamiętniający ofiary katastrofy smoleńskiej.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy zwiedzaniem najwyższego polskiego budynku- Pałacu Kultury i Nauki. Wyjechaliśmy na taras widokowy znajdujący się na 30 piętrze, skąd mogliśmy podziwiać panoramę Warszawy i okolicę w oddali nawet kilkudziesięciu kilometrów. Następnie metrem udaliśmy do Centrum Nauki Kopernik, gdzie bardzo aktywnie i twórczo spędziliśmy 3 godziny. Wizyta w tym miejscu zapewniła wszystkim świetną zabawę i jednocześnie naukę.

To był ostatni punkt naszego pobytu w stolicy i o godzinie 14.00 zmęczeni, ale pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną do Rozdziela. Nie mogło zabraknąć wizyty w restauracji McDonald’s, bo przecież bez tego punktu żadna wyprawa nie jest prawdziwą wycieczką!

W drodze powrotnej każdy podsumował ostatnie dwa dni. Był to dla nas czas spędzony bardzo ciekawie i owocnie. Poznaliśmy miejsca i zabytki, które każdy Polak powinien znać.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”168″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”1″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”12″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Pokaz zdjęć]” template=”/home/zsrozdziyp/zsrozdziele/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/ngglegacy/view/gallery-caption.php” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]