Laboratoria Przyszłości to wyposażenie, które ma służyć przekazywaniu wiedzy w sposób innowacyjny, rozwijaniu kompetencji przyszłości – współpracy, interdyscyplinarności, zdolności rozwiązywania problemów czy kreatywności. Program ten wzorowany na dobrych praktykach z zagranicy – przykładowo w krajach skandynawskich, zgodnie z założeniem tzw. slojdu (slöjd) uczniowie od najmłodszych lat są zaznajamiani poprzez prace ręczne z umiejętnościami manualnymi przydatnymi później szczególnie w dziedzinach inżynieryjnych, ale także przy prowadzeniu własnego biznesu.
Klocki Lego to jedna z ulubionych zabawek dzieci na całym świecie. Słynna duńska marka powstała w 1932 r. Do 1942 r. LEGO produkowało tylko drewniane zabawki, dopiero później przerzuciło się na plastikowe. Nazwa LEGO to skrót utworzony od dwóch duńskich słów: Leg i Godt, które znaczą “dobrze się bawić”.
Dlaczego zabawa klockami Lego rozwija? Pomagają one m.in. dzieciom poznać kolory, kształty, uczą podstaw liczenia, poprawiają koordynację ręka-oko, rozwijają kreatywność i wyobraźnię, uczą spostrzegawczości i cierpliwości, a także współpracy z innymi.
Na zajęciach świetlicowych dzieci pracowały z klockami z serii Lego BricQ. Tworzyły rozmaite konstrukcje z radością i zaangażowaniem, pracując w małych grupach.
Nie byłoby to możliwe, gdyby nie udział w programie Laboratoria Przyszłości.
Krótki film:
https://youtube.com/shorts/gk3sTTbhfjU?feature=share
Również na lekcji informatyki działo się dość ciekawie. Uruchomiliśmy drukarkę 3D, uczniowie zapoznali się ze sposobem działania drukarki, podstawowymi jej ustawieniami i po opanowaniu podstawowych informacji wspólnie wykonaliśmy pierwszy próbny wydruk, który zakończył się powodzeniem, co można zobaczyć na poniższych zdjęciach.
Teraz, gdy już opanowaliśmy podstawy działania drukarki 3D możemy rozpocząć naszą przygodę z wydrukami trójwymiarowymi, o czym na pewno będziemy informować na bieżąco.
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci